Jak zrobić fajne zdjęcia z wakacji?

wpis w: fotograf lublin | 0

Jak zrobić fajne zdjęcia z wakacji? To pytanie zadajemy sobie jak chcemy świadomie zrobić ciekawe i niepowtarzalne zdjęcia z wakacji. Czy jest do tego potrzebny drogi sprzęt fotograficzny? Czy muszę dużo sprzętu ze sobą zabrać? Co mogę wykorzystać z tego co i tak zabieram na wakacje?

Jak zrobić fajne zdjęcia z wakacji?

Takich poradników – Jak zrobić fajne zdjęcia z wakacji – jest oczywiście całe mnóstwo dostępnych w sieci. Ja chciałbym skupić się na dwóch aspektach:

Poświęćmy na to “chwilę czasu”

Ja wiem gdy zapanował szał na aparaty cyfrowe największy plus w/g większości ludzi to był fakt że na kartach pamięci można było zapisać dużo zdjęć. To nie niezaprzeczalny plus ale … też niezaprzeczalny minus.

Mając możliwość zapisania TYLKO 36 klatek jak w wypadku tradycyjnych aparatów większość zdjęć była “przemyślana”. Dopiero jak byliśmy pewni że zdjęcie jest OK naciskaliśmy spust migawki. Niestety później okazywało się, że zdjęcia wykonane ta metodą miały mało “spontaniczności” i czasem żałowaliśmy że nie udało się wcisnąć wcześniej / później przycisku. Nie robiliśmy też kilku wersji danego ujęcia.

Niestety obecnie robimy 1000 zdjęć np. statku i wszystkie są jakieś “nie bardzo”.

Często prawda jest taka, że liczymy, że na 1000 zrobionych zdjęć trafi się ślepej kurze ziarnko i będzie jedna fota która będzie dobra. – Wcale tak to nie działa.

Może to głupie pytanie  – ale nie lepiej zrobić nawet 10 zdjęć tego samego, ale przemyślanych (zmiana parametrów ustawień itp.) – szansa na dobra fotkę wzroście o co najmniej 1000%, a przejrzenie 10 zdjęć na pewno nie zabierze nam dużo czasu.

Poświęćmy na zdjęcia “chwilę czasu”- wybierzmy się w znane miejsce o nietypowej porze – np. w nocy.

Poświęćmy na zdjęcia "chwilę czasu"
Poświęćmy na zdjęcia “chwilę czasu”

 

Aby wykonać powyższe zdjęcie w porcie musiałem poczekać aż będzie pusto i większość turystów pójdzie spać.

W tym wypadku przyjacielem może być mgła:

Do takich zdjęć przydaje się aparat statyw i ... cierpliwość.
Do takich zdjęć przydaje się aparat statyw i … cierpliwość.

 

Fajne zdjęcia robione … smartfonem

Nasz telefon ma coraz większe możliwości. Sporo modeli robi bardzo fajne zdjęcia i o ile nie zniszczymy tego efektu poprzez filtry które “poprawiają” zdjęcia w telefonie możemy uzyskać całkiem fajne efekty. Nie chce tutaj promować konkretnej marki telefonu, ale mam taki ulubiony filmik pokazujący możliwości robienia fantastycznych zdjęć telefonem naprawdę tanim kosztem. Trzeba mieć tylko … taka fajna sąsiadkę jaką ma przedstawiony w filmie fotograf:

 

Jak widać powyżej trzeba tylko trochę się postarać i nie koniecznie przywozić z wakacji 10.000 zdjęć zachodów słońca:

Zachód słońca, plaża, mewy i takie tam standardy ...
Zachód słońca, plaża, mewy i takie tam standardy …